torsdag 9 juli 2009

Blått








I Annis blogg http://www.vardagsnjutning.blogspot.com/ kan man läsa att hon åkt söderut på semester och under tiden har hon en tävling där man kan vinna ett av hennes fantastiska egentillverkade smycken. Anni älskar blått och tävlingen handlar alltså om BLÅTT.








Mitt bidrag blir lite bilder:




Första bilden tog sonen på himlen en av dom där heta soliga dagarna när vi låg på bryggan och slappade. Det där konstiga i nederkant tror jag är min axel och den där pinnen som sticker upp är förmodligen ett hemgjort metspö som är nerstucket i en av hörnstolparna till bryggan. Så blå är in te himlen idag kan jag säga.... Idag är den mer jämngrå och släpper ner massor med regn.....
















Nästa bild är två nytvättade småmattor som brukar ligga i gäststugan men som nu hänger på tork på trappräcket. Det regnar ju som sagt...
Vår gäststuga är inredd med mycket blått så dit kunde jag ju gå ut och fota. Men det regnar ju som sagt. Stugan är ett gammalt ombyggt magasin med pentry, toalett och sovloft. Fyra bäddar och TV. Hmmm, låter ju som en annons......








Den här lilla barnstolen är väl använd som ni ser.

Vet inte riktigt hur gammal den är men skulle tro att den är åtminstone 70-80 år iaf. Den fanns i huset när jag kom hit men då var den grå. Jag målade den blå nån gång när den skulle matcha nåt barnrum. Sen dess har den tjänstgjort till allt möjligt. Har stått i badrummet, den är bra att kliva upp på när man inte når. Tror att det är därför som det är vit målarfärg på den.

Just nu tjänstgör den som litet bord att ställa kaffekoppen på. Tex den blå koppen som jag nyss drack kaffe i.




Blue summerdreams

1 kommentar:

emsa sa...

Nu ska jag va lite ledig!!
Så fina bilder!
Sommarkram