onsdag 1 juli 2009

Det går framåt....


Uterumsbygget går framåt vill jag lova. Bilden är tagen i går kväll.

Taket till vänster ska bort, det är det gamla. Sen blir det uterum till höger, oisolerat. Ska vara som en uteplats med skydd för regn och blåst. Till vänster blir det bara trädäck utan tak. Ska skaffa ett rejält parasoll i stället. Sen är tanken att däcket ska fortsätta runt hörnet så man kan sitta under päronträdet och fika när det är riktigt hett. Får väl se när det kan bli av.....

Eftersom jag är kvinna så har jag redan inrett hela härligheten. I mitt huvud iaf. Ni vet, med möbler, växter osv. Apropå växter så har vi valt att behålla vinstocken. Tanken är att vi ska kunna sitta där och plocka druvor från taket...... Vad tror ni om det?

Hursom helst så fick jag veta från min mkt trädgårdskunniga goda vän att den skulle förmodligen inte klara en flytt, så varför inte behålla den? Går det så går det!


Nu ska jag fortsätta med mitt semesterbak och lyssna på lite musik med min favvokille!


Seeja!

4 kommentarer:

Anni sa...

Som ni har jobbat! Ni har ju kommit jättelångt med bygget - så roligt att se!
Klart att du ska behålla vinstocken, den kan alltid tas bort senare om det inte fungerar - men OM det fungerar - då blir det underbart!

Anne-Lie sa...

Det verkar som du har en favvokille som är samma som en av mina andra blogg vänner - ser att hon redan kommenterat din blogg!
Min man har oxå ett projekt - ansa syrenhäcken och rädda slänten!

Synnøve. sa...

Hej där.
På något mystiskt vis fann jag vägen in till dig.
Har läst och kikat på bilder.
Ni bor härligt.
Hoppas ni inte rinner bort i värmen.
Här är det åter en varm dag.
Jag kikar in igen.
Ha det gott.
Klems fra Nabolandet.
Synne.

Helga sa...

Anne-Lie, jag var inne på din blogg och såg den otroliga förändringen på syrenhäcken.
Synne, kul att du kikade in. Säkert inte så konstigt att du hamnade här. Vi är ju lika gamla och fiskar......
Sen bor jag bara fyra mil från Norrköping där du är uppväxt. Var där idag faktiskt. Hämtade en systerson på centralen.
Välkommen igen.